دستگاه پله

نام انگلیسی: Stairmaster
سایر نام ها:

تصاویر دستگاه پله

آموزش حرکت دستگاه پله

  1. برای شروع بر روی دستگاه پله قرار گرفته و از منو گزینه مطلوب را انتخاب کنید.
  2. می توانید از تنظیمات دستی و یا برنامه های از پیش تعیین شده استفاده کنید, معمولا می توانید سن و وزن خود را وارد کرده تا میزان کالری که در حین انجام حرکت مصرف می شود را اندازه بگیرید.
  3. پاهای خود را با آهنگ یکنواختی بالا و پایین ببرید تا حدی پدال ها پایین بروند اما به زمین نرسند, توصیه می شود که برای جلوگیری از افتادن دستگیره ها را بگیرید. از دستگیره ها برای اندازه گیری ضربان قلب و نگه داشتن شدت انجام تمرین در حدی مشخص می توان استفاده کرد.
  4. با استفاده از دستگاه پله می توانید تمرینات هوازی را به راحتی انجام دهید و از فوائد آن برای سلامتی بهره مند شوید. و معمولا تاثیر کمتری نسبت به دویدن در فضای آزاد دارد. شخصی با وزن 150 پوند (68 کیلوگرم) به صورت متوسط 300 کالری را در طول 30 دقیقه خواهند سوزاند. در مقایسه با 175 کالری که در همین مدت برای پیاده روی مصرف می شود.