دوچرخه ثابت

نام انگلیسی: Bicycling, Stationary
سایر نام ها: stationary bike

تصاویر دوچرخه ثابت

آموزش حرکت دوچرخه ثابت

  1. برای شروع، روی دوچرخه نشسته و صندلی آن را با توجه به قد خود تنظیم کنید. گزینه مطلوب را از منوی دستگاه انتخاب کنید. ممکن است برای روشن شدن دستگاه لازم باشد ابتدا پدال بزنید. می توانید از تنظیمات دستی استفاده و یا از برنامه های از پیش تعیین شده استفاده کنید. به طور معمول می توانید با وارد کردن سن و وزن خود، میزان کالری مصرفی خود را در هنگام انجام تمرین اندازه بگیرید. میزان سختی در طور تمرین قابل تغییر است . می توانید از دستگیره ها برای کنترل میزان ضربان قلب و نگه داشتن شدت تمرین در سطح مناسب استفاده کنید.
  2. با استفاده از دستگاه دوچرخه ثابت می توانید به راحتی تمرینات هوازی انجام دهید و از فوائد تمرینات آن برای سلامتی بهره مند شوید .
  3. شخصی با وزن 68 کیلوگرم، به طور متوسط 230 کالری را در طول 30 دقیقه خواهند سوزاند، در مقایسه با بیش از 450 کالری که در همین مدت زمان، یک شخص در حین دویدن مصرف خواهد کرد.