ساق پا نشسته

نام انگلیسی: Seated Calf Raise
سایر نام ها: Seated Calf Raises

تصاویر ساق پا نشسته

آموزش حرکت ساق پا نشسته

  1. بر روی دستگاه بنشینید و پاها را به گونه ای قرار دهید که انگشتان روی قسمت پایِ دستگاه و پاشنه آزاد باشند. قسمت پایین ران خود را زیر پَد قرار داده و ارتفاع آن را به گونه ای تنظیم کنید که روی پا قرار بگیرد. حال برای جلوگیری از سرخوردن دست ها به سمت جلو، دست ها را در قسمت تعبیه شده قرار دهید.
  2. با بلند کردن پاشنه ها و آزاد کردن میله قفل، اهرم را آزاد کنید. این نقطه شروع شما خواهد بود.
  3. حال همزمان با داخل کشیدن نفس، با خم کردن از نحیه قوزک، به آرامی پاشنه های خود را تا جایی که ماهیچه های ساق کاملا کشیده شوند، پایین ببرید.
  4. سپس همزمان با بیرون دادن نفس، قوزک ها را صاف کرده و پاشنه ها را تا جای ممکن بالا ببرید و ماهیچه های ساق را منقبض کنید.
  5. در بالاترین نقطه لحظه ای مکث کرده سپس به آرامی به نقطه شروع بازگردید.