فریتاتای بوقلمون و جو

صبحانه انرژی لازم برای فعالیت مغز و بدن شما را پس از خالی بودن معده به مدت شش الی هشت ساعت، تأمین می کند. اشتباه بسیاری از ورزشکاران انجام تمرینات هوازی در صبحگاه با معده خالی است. این دسته از افراد تصور می کنند که در صورت نخوردن صبحانه و ورزش کردن با معده خالی، بدن به سراغ ذخیره چربی های خود می رود و در این صورت است که می توانند سریع تر چربی سوزی کرده و وزن کم کنند. اما این دیدگاه به طور کامل غلط است. زیرا بدن در هنگام نیاز به طور طبیعی به سراغ راحت ترین منابع تأمین انرژی خود رفته که چربی های ناحیه شکمی و اطراف آن جز این دسته نیستند.

یکی دیگر از صبحانه های بسیار مقوی، خوشمزه و در عین حال سالم، فریتاتای بوقلمون و جو است که حاوی میزان کافی کربوهیدرات، پروتئین و چربی می باشد. شما می توانید این غذا را به عنوان صبحانه و یا هر یک از وعده های غذایی دیگر مصرف کنید.

مواد لازم:

  • گوشت چرخ شده بوقلمون: 1 پیمانه (250 گرم)
  • سفیده تخم مرغ: 4 عدد
  • کدو سبز: 1 پیمانه
  • فلفل دلمه: 1 پیمانه
  • جو پرک: یک سوم پیمانه
  • پنیر چِدار کم چرب: یک چهارم پیمانه (در صورت تمایل)

دستور پخت

  • گوشت چرخ شده بوقلمون را درون ماهیتابه نچسب ریخته و بپزید.
  • تخم مرغ ها را همراه با ادویه های مورد نظر در ظرفی دیگر مخلوط کرده و خوب به هم بزنید.
  • سپس به آن کدو سبز، فلفل دلمه و گوشت بوقلمون را اضافه کرده و دوباره مخلوط کنید.

نکته: برای طعم بهتر در صورت تمایل می توانید پنیر چدار کم چرب نیز به آن اضافه کنید. فراموش نکنید که در این صورت 80 کالری، 6 گرم چربی و 7 گرم پروتئین به جدول ارزش غذایی آن اضافه خواهد شد.

  • ماهیتابه یا قالب مافین را با روغن زیتون چرب کرده و مخلوط فریتاتا را درون آن بریزید.
  • حال ظرف را به مدت 25 دقیقه در فر با دمای 200 درجه سانتی گراد قرار دهید.

نکته: در صورت عدم دسترسی به فر، در ماهیتابه یا قابلمه را بسته، آن را روی اجاق گاز با شعله بسیار کم قرار دهید.

ارزش غذایی (بدون پنیز چدار کم چرب):

  • کالری: 473
  • چربی: 18.25 گرم
  • کربوهیدرات: 22.56 گرم
  • پروتئین: 53.86 گرم

نظر شما چیست؟

(اختیاری)