همبرگر با سس چدار و آووکادو

زمان آن فراسیده است که با همبرگر با سس چدار و آووکادو آشنا شوید.

دلیل انتخاب این غذا برای آشپزی ورزشی امروز این است که بسیاری از افراد همبرگر را در دسته چیت میل (Cheat Meal) یا وعده آزاد دسته بندی می کنند. اما حقیقت این است که در هر روز از هفته و در هر وعده ای می توانید همبرگر بخورید . البته تا زمانی که موادی که انتخاب می کنید با کیفیت و تازه باشند. اگر به گوشت گاو و پنیر علاقه دارید و می خواهید به نحوی از این علاقه به سود خود در بدنسازی استفاده کنید، همبرگر با سس چدار و آووکادو راه حل شماست.

اجازه ندهید ادویه جات و مواد اولیه این غذا باعث شود فکر کنید پختن آن سخت است. در حقیقت پخت این همبرگر بسیار آسان بوده و به سرعت آماده می شود. اگر به بدنسازی و فیتنس به دید یک روش زندگی نگاه می کنید، باید بدانید که آشپزی ورزشی و سالم به هیچ عنوان کار سختی نیست. تنها کافی است در نحوه خرید کردن خود تغییرات کوچکی ایجاد کنید.

مرتبه بعدی که وسوسه خوردن فست فود به سراغ شما آمد، کافی است به عکس همبرگر با سس چدار و آووکادو نگاهی دوباره بیاندازید. اطمینان داریم فکر خوردن فست فود را از سر بیرون خواهید کرد.

همبرگر با سس چدار و آووکادو

مواد لازم برای 2 همبرگر:

  • گوشت گاو یا گوسفند بدون چربی: 480 گرم
  • زرده تخم مرغ: یک عدد
  • پودر سیر: به میزان لازم
  • فلفل قرمز: به میزان لازم
  • فلفل سیاه: به میزان لازم
  • آووکادو: یک عدد
  • لیمو: یک عدد
  • نان همبرگر: یک عدد
  • گشنیز: به میزان لازم
  • نمک: به میزان لازم
  • پنیر چِدار کم چرب: 28 گرم
  • گوجه فرنگی: به میزان لازم
  • پیاز: به میزان لازم

 دستور پخت همبرگر با سس چدار و آووکادو:

  • زرده تخم مرغ را خوب به هم زده سپس با گوشت خوب مخلوط کنید. استفاده از تخم مرغ به اختیار شماستT اما لازم است بدانید تخم مرغ باعث می شود گوشت همبرگر بهتر و یک دست پخته شود. همچنین 6 گرم پروتئین به مجموع اضافه خواهد کرد.
  • گوشت را به 4 تکه 120 گرمی تقسیم کرده و به شکل همبرگر درآورید. دقت کنید قطر همبرگرها کمتر از یک سانتی متر و نیم باشد. زیرا این گوشت بدون چربی بوده و سریع پخته می شود لذا اگر قطر آن بیش از حد باشد درون آن خام خواهد ماند.
  • آووکادو را با قاشق خالی کرده و له کنید. به آن کمی نمک، فلفل سیاه برای عطر و فلفل قرمز برای طعم، آب لیمو و جعفری خورد شده اضافه کنید.
  • ماهیتابه نچسب را روی اجاق قرار داده و صبر کنید تا داغ شود. حال قبل از قرار دادن همبرگرها درون ماهیتابه با انگشت شصت خود روی وسط آن ها فشار دهید. این کار باعث می همبرگر در هنگام پختن یکدست باقی مانده و پف نکند. در صورت تمایل به همبرگرها فلفل سیاه، فلفل قرمز و پودر سیر اضافه کرده و آن ها را درون ماهیتابه قرار دهید.
  • زمانی که یک سمت همبرگرها پخت آن ها چرخانده تا سمت دیگر هم به اندازه مساوی بپزد.
  • پس از آنکه سمت دیگر هم پخت پنیر چدار را به طور مساوی روی همبرگرها ریخته، مقدار کمی آب درون ماهیتابه بریزید و در آن را ببندید. این کار باعث می شود پنیر چدار با بخار آب شده و درون همبرگر نفوذ کند.
  • دو عدد گوشت را روی نان قرار داده سپس روی آن ها سس چدار و آووکادو، گوجه و در صورت تمایل پیاز بگذارید.

 

جدول ارزش غذایی برای یک عدد همبرگر با سس چدار و آووکادو

  • کالری 860
  • چربی 45 گرم
  • کربوهیدرات 28 گرم
  • پروتئین 73 گرم

همبرگرهای معمولی که در فست فودها می توانید سفارش دهید به طور معمول  جدول ارزش غذایی زیر را دارند:

  • کالری 920
  • چربی 50 گرم
  • کربوهیدرات 56 گرم
  • پروتئین 47 گرم

نظر شما چیست؟

(اختیاری)