هفته اول، روز 7

یادداشت تغذیه

هفته اول، روز 7


امروز یاد خواهید گرفت که چرا باید برای داشتن اندامی متناسب، غذاهایی که می خورید را یادداشت کنید. همچنین یاد خواهید گرفت چگونه از ابزارهای مختلفی مانند دفتر یا اپلیکیشن برای این کار استفاده کنید.

چرا باید غذاهایی که می خورید را یادداشت کنید؟

پاسخ ساده است: تا از میزان تغذیه خود آگاه باشید. سال هاست که شما چند وعده در روز می خورید و واضح است که گاهی اوقات این کار را به صورت خودکار و بدون توجه به شرایط انجام می دهید. برای مثال بدون آنکه بخواهید و یا حتی بدون هر گونه احساس گرسنگی به سراغ یخچال می روید، چیزی بر می دارید و میل می کنید. غذاهایی که کم کم و در زمان های نامنظم مصرف می کنید خود می توانند عامل اصلی اضافه وزن شما باشند.

شاید بگویید این وعده های کوچکِ بدونِ برنامه، خود به تنهایی الزاماً نتایج بدی به دنبال نخواهند داشت. اما زمانی که در پایان روز همه آن ها را کنار یکدیگر می گذارید چطور؟ همان طور که کاتلین در ویدیوی امروز می گوید، نوشتن غذاهای مصرفی یکی از بهترین روش های ممکن برای متحول کردن رژیم غذایی و حذف وعده های کوچکِ بی برنامه است. در این صورت برنامه تغذیه و رژیم شما موثر تر خواهد شد.

اینکه چطور یا چگونه غذاهای مصرفی خود را دنبال کنید مهم نیست، تنها کافی است آن ها را یادداشت کنید. اگر با کاغذ و قلم احساس راحتی بیشتری می کنید، آن ها را یادداشت کنید. اما اگر تمایل داشته باشید می توانید از اپلیکشین های یادداشت برداری نیز استفاده کنید. فراموش نکنید صداقت در نوشتن میزان غذای مصرفی کلید موفقیت شما خواهد بود.

امروز هر میان وعده، نوشیدنی و حتی تعداد لیوان آبی که می نوشید را یادداشت کنید. اگر به نوشتن این وعده ها و غذاها متعهد شوید در آینده نزدیک خواهید دید که چقدر در پیشرفت و بررسی نقاط ضعف عملکرد شما موثر هستند.

چالش روز هفتم:

  • کلیه غذاهایی که در طول یک شبانه روز می خورید را یادداشت کنید.
  • اگر تمایل داشته باشید می توانید یکی از تمریناتی که این هفته انجام دادید را تکرار کنید.

BMI خودتون رو بدونید

Body Mass Index یا BMI معیار اندازه گیری چربی بدن هست و دونستنش برای شما خیلی اهمیت داره.

CM
KG