Notice: A non well formed numeric value encountered in /home/royalbody/domains/royalbody.ir/public_html/bin/jdf.php on line 13

Notice: A non well formed numeric value encountered in /home/royalbody/domains/royalbody.ir/public_html/bin/jdf.php on line 13

Notice: A non well formed numeric value encountered in /home/royalbody/domains/royalbody.ir/public_html/bin/jdf.php on line 13

هفته دوم، روز 8

محاسبه کالری

هفته دوم، روز 8


آنچه می خواهید یا آنچه نیاز دارید؟

چقدر باید غذا بخورید؟ همیشه این سوال، سوالی بسیار بزرگ است اما زمانی که میزان کالری مورد نیاز روزانه خود را بدانید، پاسخ دادن به آن برای شما بسیار راحت خواهد بود.

دیروز شما جزئیات تغذیه روزانه خود را یادداشت کردید. امیدواریم در نوشتن آن پنهان کاری نکرده باشید و یا میزان مصرف خود را دقیق نوشته باشید، زیرا امروز باید از آن اطلاعات برای مشخص کردن میزان کالری مصرفی روزانه خود در طول برنامه سی روزه افراد مبتدی استفاده کنید.

چالش روز هشتم

  • میزان کالری مورد نیاز روزانه خود را از طریق محاسبه گر محاسبه کنید.
  • عدد بدست آمده را با میزان حاصل از یادداشت های خود در دفتر تغذیه مقایسه کنید.
  • مقاله های تغذیه را مطالعه کنید.

همان طور که استیو کوک گفت، برخی از افراد نمی توانند این حقیقت را بپذیرند که داشتن اندامی متناسب به معنی محدود کردن کالری مصرفی یا سه ماده درشت مغذی اصلی شما نیست. داشتن اندامی متناسب یعنی مصرف کافی غذای سالم برای تأمین انرژی جهت انجام تمرینات است.

تغذیهتغذیه شما نباید به گونه ای باشد که علی رغم سیر شدن، مواد حیاتی به بدن شما به اندازه کافی نرسد. بنابراین باید در مرتبه اول سطح متابولیسم بدن خود را مشخص کنید. منظور از آن این است زمانی که فعالیت معمول خود را دارید بدن شما چه میزان کالری می سوزاند سپس با توجه به این میزان انرژی مورد نیاز خود را با استفاده از محاسبه گر زیر تخمین بزنید.

محاسبه گر کالری

سن
وزن
جنسیت

سطح فعالیت روزانه

عدد بالا میزان کالری است که در طول یک روز با انجام فعالیت های معمول فیزیکی و یا تمرینات نیاز خواهید داشت. نگران رعایت کردن عدد بالا نباشید، چرا که شما هنوز در حال آموزش هستید. اما در روز بیست و دوم از این برنامه، به شما آموزش خواهیم داد چگونه سطح کالری مصرفی خود را با عدد حاصل از محاسبه گر کالری تطبیق دهید.

اگر تصمیم به نوشتن میزان تغذیه خود دارید چالش شما این است که یاد بگیرید چگونه با استفاده از دفترچه ها، اپلیکیشن ها و مقالات موجود در وب سایت رویال بادی میزان کالری دیروز و امروز خود را محاسبه کنید.

BMI خودتون رو بدونید

Body Mass Index یا BMI معیار اندازه گیری چربی بدن هست و دونستنش برای شما خیلی اهمیت داره.

CM
KG