هفته سوم، روز 21

کراتین

هفته سوم، روز 21


امروز در مورد یکی از مشهورترین مکمل های بدنسازی یعنی کراتین نکات بسیاری را خواهید آموخت. مصرف کراتین در میان ورزشکاران  بسیار رواج دارد اما بسیاری از افراد هنوز در مورد آن ابهامات زیادی دارند.

پروتئین در میان بهترین مکمل های لازم علاقه مندان به بدنسازی و باشگاه رفتن جایگاه اول را دارد و پس از آن کراتین نیز با فاصله بسیار کمی در جایگاه دوم قرار می گیرد. کراتین ترکیبی بدون عطر و طعم است که در سال 1990 وارد دنبال بدنسازی شد و امروزه یکی از مکمل هایی است که بیشترین میزان تحقیقات علمی بر روی آن انجام شده است.

امروزه با قطعیت تمام می دانیم کراتین چه خواصی دارد و چگونه به ورزشکاران کمک می کند اما اطلاعات اشتباهی که در مورد آن در رسانه ها پخش شده اند هنوز ادامه دارند.

توضیحات بیشتر را از زبان استیو کوک خواهید شنید.

چالش روز 21:

مقاله "چرا باید کراتین مصرف کرد؟" را مطالعه کنید.

استراحت کنید و یا یک تمرین تمام بدن سبک انجام دهید.

کراتین پادشاه مکمل های بدنسازی است.

همان طور که از زبان استیو کوک شنیدید، کراتین شما را به هالک تبدیل نمی کند. در حقیقت کراتین انرژی لازم برای انجام تمرینات کوتاه ولی سخت را تامین می کند. کراتین به طور طبیعی به وفور در بدن شما یافت می شود اما ممکن است بدن شما در این نوع تمرینات توانایی تامین میزان مورد نیاز خود را نداشته باشد به همین دلیل مصرف مکمل های کراتین در شرایطی که شدت تمرینات زیاد و میزان استراحت کم است به شما کمک خواهد کرد.

مزیت اصلی کراتین این است که به شما کمک می کند بیشتر و سخت تر تمرین کنید. همان طور که از استیو کوک شنیدید، کراتین مکملی است که به شما کمک می کند یک تکرار بیشتر انجام دهید. اگر تمرینات سخت انجام نمی دهید یا تمایلی به انجام این سبک تمرینات بدنسازی ندارید، مصرف کراتین به شما توصیه نمی شود.

چه کسانی کراتین مصرف می کنند؟

طبق آمار نیمی از ورزشکاران مبتدی و حرفه ای کراتین مصرف می کنند این تعداد شامل بانوان ورزشکار نیز می شود. حتی افراد میان سال و سال خورده نیز کراتین مصرف می کنند زیرا باعث بازیابی حجم ماهیچه ها می شود که منجر به افزایش کیفیت زندگی و طول عمر افراد خواهد شد. کراتین مزیت های دیگری برای سلامتی دارد که در مقاله "چرا باید کراتین مصرف کنید؟" با آن ها آشنا خواهید شد.

اگر پس از تمرینات دیروز هنوز انرژی دارید، می توانید تمرین زیر را انجام دهید. اما اگر هنوز بدن شما کوفته است و نیاز به استراحت دارید از انجام این تمرین دوری کنید. همیشه به بدن خود گوش کنید تا علاوه بر پیشرفت بهتر از آسیب دیدگی در آمان باشید.

روز 21:کراتین
1

شنا

5 تکرار، 4 تکرار، 3 تکرار، 2 تکرار، 1 تکرار


تمامی تمرینات زیر را در 5 ست، یکی پس از دیگری و بدون استراحت انجام دهید.

2

بارفیکس

5 تکرار، 4 تکرار، 3 تکرار، 2 تکرار، 1 تکرار



3

دیپ پشت بازو

5 تکرار، 4 تکرار، 3 تکرار، 2 تکرار، 1 تکرار



4

برپی

5 تکرار، 4 تکرار، 3 تکرار، 2 تکرار، 1 تکرار



5

قیچی به طرفین با دمبل

5 تکرار، 4 تکرار، 3 تکرار، 2 تکرار، 1 تکرار

BMI خودتون رو بدونید

Body Mass Index یا BMI معیار اندازه گیری چربی بدن هست و دونستنش برای شما خیلی اهمیت داره.

CM
KG